Internationaal Marktonderzoek
Voor Kärcher onderzochten we het marktpotentieel in vier Centraal-Europese landen. We brachten doelgroepgedrag, concurrentie en marktontwikkelingen in kaart en vertaalden dit naar concrete aanbevelingen. De organisatie heeft nu beter zicht op waar het loont om te investeren en met welke insteek.


Dit project in het kort
Kärcher wilde haar commerciële aanpak aanscherpen in verschillende landen, maar miste actuele en vergelijkbare inzichten. Er was behoefte aan heldere input over hoe het merk zich lokaal positioneert ten opzichte van concurrenten. Het resultaat moest zowel strategisch als praktisch toepasbaar zijn.
We deden deskresearch, analyseerden concurrentie en verzamelden doelgroepinformatie per land. De inzichten zijn samengebracht in een overzichtelijk rapport met aanbevelingen voor positionering, segmentatie en focus. Dit is afgestemd met het centrale team en gedeeld met de lokale marketing managers.
Kärcher beschikt nu over een helder overzicht per land met concrete input voor marketing- en groeibeslissingen. De aanpak wordt gebruikt om communicatie aan te scherpen en campagnes beter af te stemmen op lokale behoeften. Het rapport vormt een praktisch vertrekpunt voor verdere uitvoering.
Dit resultaat ook bij jou?
Vraag een vrijblijvend voorstel aan. Binnen vijf werkdagen ontvang je een concreet plan van aanpak, afgestemd op jouw situatie. Je krijgt inzicht in hoe wij vergelijkbare vraagstukken benaderen, een eerste denkrichting zonder verplichtingen, en een voorstel dat is opgesteld door een van onze senior consultants.
Vraag jouw voorstel aan