Naar het overzicht

Klantcase Kärcher

Voor Kärcher, wereldwijd marktleider in reinigingsapparatuur, voerde Smart Consultant een diepgaand marktonderzoek uit in de B2B-markt van vier Centraal-Europese landen. Het doel: inzicht krijgen in marktstructuur, klantbehoeften en concurrentiepositie, en deze vertalen naar concrete aanbevelingen voor productontwikkeling en marktstrategie. Met dit project hielpen we Kärcher om onderbouwde keuzes te maken en hun commerciële koers in de regio verder te versterken.

Klantcase Kärcher

Voor Kärcher, een internationaal marktleider in reinigingsapparatuur, voerde Smart Consultant een strategisch marktonderzoek uit. De focus lag op de B2B-markt in vier Centraal-Europese landen, waar Kärcher zowel kansen als uitdagingen ervoer. Binnen de productgroep bleef de verkoop achter, ondanks stijgende prijzen en stabiele omzet. Het bedrijf had vermoedens over de oorzaken, maar miste objectieve data om deze hypotheses te bevestigen en te vertalen naar concrete keuzes.

 

Smart Consultant combineerde deskresearch met interne interviews. Via deskresearch verzamelden we marktdata en analyseerden we concurrentie-informatie en trends per land. Dit werd aangevuld met gesprekken met interne teams van Kärcher. Zij gaven inzichten in vermoedelijke knelpunten en praktijkervaringen die niet uit cijfers alleen zijn af te lezen. Door deze combinatie konden we hypotheses toetsen en de markt vanuit meerdere invalshoeken belichten.

 

Het onderzoek resulteerde tot een uitgebreid adviesrapport dat per land de marktstructuur, klantsegmenten, productverwachtingen en concurrentiepositie in kaart bracht. Het rapport geeft inzichten die worden gebruikt bij beslissingen over verdere commerciële strategie in de desbetreffende regio.

Geïnteresseerd?

Wilt u meer weten over onze aanpak? Neem gerust contact met ons op of ontdek meer cases en informatie op onze website.

Contact
Naar het overzicht