Data Analytics Ondersteuning
Allianz wil waardevolle inzichten halen uit haar marketingactiviteiten om campagnes effectiever te maken. Door een versnipperd landschap van databronnen en systemen kost het verzamelen en analyseren van data momenteel veel handmatig werk. Daarom ondersteunen wij Allianz bij het automatiseren van dataprocessen en het opbouwen van solide data warehousing voor datagedreven marketing.


Dit project in het kort
Allianz wilde haar marketingactiviteiten beter onderbouwen met data, maar kampte met versnipperde databronnen en tijdrovende handmatige analyses.
Hierdoor ontbrak een compleet beeld van campagneresultaten en was het lastig om de juiste stuurinformatie te genereren.
Smart Consultant leverde een consultant met een achtergrond in data-analyse en automatisering. Samen met het Customer Experience-team zijn de belangrijkste databronnen in kaart gebracht, processen geautomatiseerd en dashboards ontwikkeld voor realtime inzicht.
De dataverwerking is sterk vereenvoudigd en veel handmatige stappen zijn geƫlimineerd. Allianz beschikt nu over een robuuste data-infrastructuur waarmee campagneresultaten sneller, consistenter en datagedreven kunnen worden geanalyseerd.
Dit resultaat ook bij jou?
Vraag een vrijblijvend voorstel aan. Binnen vijf werkdagen ontvang je een concreet plan van aanpak, afgestemd op jouw situatie. Je krijgt inzicht in hoe wij vergelijkbare vraagstukken benaderen, een eerste denkrichting zonder verplichtingen, en een voorstel dat is opgesteld door een van onze senior consultants.
Vraag jouw voorstel aan