Operationele Ondersteuning en Verbetering
Bij HDI global hebben we de operations afdeling ondersteund bij polisverwerking. Naast de ondersteuning hebben we verbeter initiatieven aanbevolen en doorgevoerd in het proces om de verwerkingstijden van polissen te verlagen.


Dit project in het kort
Door capaciteitskrapte raakte de verwerking van internationale polissen vertraagd. Tegelijk bleef structurele procesverbetering liggen, omdat er simpelweg te weinig tijd voor was. HDI zocht versterking die kon helpen bij de uitvoering én meedacht over de werkwijze.
We startten met het overnemen van operationele taken binnen het polisproces. Daarnaast signaleerden we knelpunten in de manier van werken, zoals handmatige stappen, onduidelijke overdrachten of overbodige controles. Deze observaties zijn gedeeld met het team en vertaald naar kleine, haalbare verbeteracties.
De afdeling kon de achterstanden wegwerken en weer op planning komen. Door enkele aanpassingen in het proces verlopen de werkzaamheden nu gestroomlijnder en met minder schakelmomenten. HDI heeft daarmee niet alleen extra handen gekregen, maar ook een efficiëntere werkwijze.
Dit resultaat ook bij jou?
Vraag een vrijblijvend voorstel aan. Binnen vijf werkdagen ontvang je een concreet plan van aanpak, afgestemd op jouw situatie. Je krijgt inzicht in hoe wij vergelijkbare vraagstukken benaderen, een eerste denkrichting zonder verplichtingen, en een voorstel dat is opgesteld door een van onze senior consultants.
Vraag jouw voorstel aan