Internationaal Marktonderzoek
Voor Kärcher voerden we een marktonderzoek uit naar de B2B-markt in vier Centraal-Europese landen. We brachten per land de marktstructuur, concurrentiepositie, klantbehoeften en het eigen productaanbod in kaart. Het resultaat is een concreet adviesrapport dat dient als onderbouwing voor investeringsbeslissingen in productontwikkeling en marktstrategie.


Dit project in het kort
De verkoop van een bepaalde productgroep bleef achter terwijl prijzen stegen en omzet gelijk bleef. Kärcher had vermoedens over de oorzaak maar miste onderbouwing om gerichte keuzes te maken. Er was behoefte aan objectieve inzichten uit de markt om hypotheses te toetsen.
We verzamelden marktdata via deskresearch aangevuld met inzichten uit gesprekken met interne teams. Per land onderzochten we afzetpotentieel klantsegmenten productverwachtingen en het concurrentieveld. Alle bevindingen zijn verwerkt in een duidelijk en bruikbaar rapport met aanbevelingen per land.
Kärcher beschikt nu over een onderbouwd beeld van de marktpositie in 4 Europese landen. Het rapport helpt om keuzes te maken in productaanpassingen doelgroepfocus en distributie. De inzichten worden gebruikt bij beslissingen over verdere commerciële strategie in de regio.
Dit resultaat ook bij jou?
Vraag een vrijblijvend voorstel aan. Binnen vijf werkdagen ontvang je een concreet plan van aanpak, afgestemd op jouw situatie. Je krijgt inzicht in hoe wij vergelijkbare vraagstukken benaderen, een eerste denkrichting zonder verplichtingen, en een voorstel dat is opgesteld door een van onze senior consultants.
Vraag jouw voorstel aan