End-to-End Procesoptimalisatie
Voor DSV brachten we het proces van orderintake tot facturatie in kaart binnen een team dat grote klanten van A tot Z bedient. Tijdens het traject stelden we een overzicht op van alle lopende verbeterinitiatieven. Deze rangschikten we op haalbaarheid en impact zodat het team gerichte keuzes kon maken.


Dit project in het kort
Binnen het team liepen meerdere verbeteracties en optimalisatie-ideeën naast elkaar maar zonder samenhang of overzicht. Iedereen werkte aan een stukje maar het geheel ontbrak waardoor synergien verloren ging. DSV wilde één centrale weergave van het proces en de verbeterkansen zodat beter gestuurd kon worden op impact.
We spraken met medewerkers van verschillende functies en verzamelden alle bestaande en voorgestelde verbeteracties. Deze plaatsten we in één overzicht en beoordeelden we samen op haalbaarheid en impact. Vervolgens brachten we het bijbehorende proces in kaart om verbeterpunten te verbinden aan concrete vervolgstappen
Het team beschikt nu over een overzichtelijk verbeterplan met heldere prioriteiten gebaseerd op bestaande inzichten. De resources die al aanwezig waren in het team zijn nu gebundeld in een gedeelde aanpak. Daarmee ligt er een praktische basis om procesverbetering gericht en stapsgewijs door te voeren.
Dit resultaat ook bij jou?
Vraag een vrijblijvend voorstel aan. Binnen vijf werkdagen ontvang je een concreet plan van aanpak, afgestemd op jouw situatie. Je krijgt inzicht in hoe wij vergelijkbare vraagstukken benaderen, een eerste denkrichting zonder verplichtingen, en een voorstel dat is opgesteld door een van onze senior consultants.
Vraag jouw voorstel aan